reklama

Obyčajní ľudia, KDS, OKS a Špirko

Po odchode straníkov OKS a KDS a ich blízkych duší, sa zrazu od tých istých ľudí dozvedám, že sme v Gorile až po uši. Zrazu. Vraj preto, lebo viceprezident Republikovej únie zamestnávateľov Špirko robil konzultanta pri našom programe, vraj preto, lebo dal nejaké tipy na nezávislé osobnosti, vraj preto, lebo si mohol povedať svoj názor. Cha, zaujímavá konštrukcia od ľudí, krorí ho odporučili, ktorým to doteraz nevadilo a zrazu, ak dobrovoľne vystúpili z vlaku, to už problém je. Zrazu. Na otázky okolo pána Špirka som odpovedal v posledných týždňoch trom novinárom, keď som im povedal to, čo je napísané nižšie, nakoniec ani nič neuverejnili. Pravdepodobne asi preto, že nechceli variť z vody kokakolu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (194)

Pred rokom ma pozval na stretnutie viceprezident Republikovej únie zamestnávateľov (RÚZ) na stretnutie na tému daňovo-odvodovej reformy, novely Zákonníka práce a návrhov na riešenie nezamestnanosti. Na stretnutí mi predstavil postoje RÚZ a zaujímal sa o postoje hnutia Obyčajní ľudia. Počas rozhovoru som sa ho pýtal aj na jeho vzťah k finančnej skupine Penta. Povedal, že z nej odišiel a už nie je v nej akokoľvek aktívny.

Pár týždňov po vyhlásení predčasných volieb ma kontaktoval, že sa dozvedel o našej zamýšľanej spolupráci s OKS, ktorej on fandí a že by bol veľmi rád, keď už je OKS na našej kandidátke, ak by sme si vypočuli návrhy hlavne do ekonomickej časti nášho spoločného programu. Keďže v tom čase sme sa už pravidelne stretávali s pánmi z OKS, KDS a časopisu .týždeň, pánom Hríbom a pánom Mojžišom, opýtal som sa prítomných na ich názor. Všetci prítomní ho opísali ako veľmi seriózneho pána a jeho ponuku privítali. Jeden z nich ho dokonca rovno navrhol medzi ľudí, ktorých by sme mohli osloviť ako nezávislú osobnosť na našu kandidátku. Na tomto stretnutí mi tiež prítomní páni oznámili, že vo volebnej kampani 2010 pán Špirko veľmi intenzívne komunikoval s OKS, spolupracoval s OKS na ich volebnom programe, volebnej kampani a tiež ju aj financoval. Túto informáciu som si následne overil vo výročnej správe strany OKS, kde bol skutočne aj oficiálne uverejnený ako darca strany OKS. Odporúčania prítomných, jeho oficiálne uverejnenie medzi darcami, ako aj osobný priateľský postoj pána Mojžiša a Hríba, ako rešpektovaných novinárov k pánu Špirkovi ma utvrdili v tom, že zrejme ide naozaj o človeka, ktorému môžeme dôverovať a nemusíme mať obavy mu dovoliť, aby nám svojimi radami pomohol.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Následne sme spoločne s ostatnými spomínanými pánmi absolvovali niekoľko stretnutí, na ktorých sa pár krát zúčastnil aj pán Špirko. Prvé dve spoločné stretnutia boli v priestoroch redakcie časopisu .týždeň, ďalšie v oficiálnych priestoroch volebného štábu vo vedľajšej budove. Na našich spoločných stretnutiach s pánmi z OKS, KDS a pánom Mojžišom dával aj tipy na viacero osobnosti z verejného života, ktoré by podľa neho boli dôstojnými kandidátmi kandidátky nezávislých osobností. Ako príklad môžem uviesť pána Eugena Kordu, ktorého osobne aj iniciatívne oslovil. Po stretnutí so Špirkom, sa k Kordom stretol Štefan Hríb a nakoniec aj ja. Poznal som ho z parlamentu, zaujal ma a nakoniec sa aj na kandidátku ako rešpektovaný novinár dostal. Okrem Kordu Špirko navrhol aj iných verejne či menej známych ľudí, z ktorých sa však ani jeden nedostal na kandidátku bez toho, aby s ich zaradením nesúhlasila skupina ľudí zo všetkých zainteresovaných strán.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spracovanie nášho programu do základného draftu mali na starosti ľudia z OKS, ktorým prvotný nástrel mal dodať Špirko. Nikdy som sa nezaujímal na rozsah ich spolupráce, zaujímal ma len výsledok. Pamätám si len na finále, kde pri prezentácií tohto draftu sa Hlina so Špirkom nezhodol a odišiel. Odvtedy som sa s ním nestretol. Draft bol následne podrobený mnohým pripomienkam našich kandidátov, ktorí sa zapojiť chceli a ktorých zapracovanie mal na starosti Jozef Viskupič. Mnohé veci sa dopĺňali, mnohé vyhadzovali, všetko tak, aby sme sa boli schopní dohodnúť všetci. Po pár týždňoch práce, finálna verzia uzrela svetlo sveta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pred Vianocami, po zverejnení Gorily, som mal možnosť si prvý krát prečítať tento spis, kde sa spomínal aj Jozef Špirko, hoci nie v súvislosti s uplácaním. Vzbudilo to však vo mne, samozrejme, pochybnosti. Priznávam však, že som si hneď premietol všetky jeho kroky voči nám a nenašiel som žiadny moment, kde by sa snažil nejakým spôsobom zneužiť situáciu nejakou manipuláciou. Osobne viem zaručiť, že mi nikdy neponúkol žiadne peniaze na volebnú kampaň, ktoré by som ani nezobral, lebo to, čo mi najviac dáva slobodu, je to, že nikomu nie som nič dlžný;)

Tento blog som napísal preto, lebo si myslím, že politické strany či hnutia by nemali mať žiadne tajomstvá. Najmä považujem za dôležité, aby v prípade, ak politická strana či hnutie zistí, že disponuje informáciou, ktorú by mala verejnosť o nej vedieť, mala by ju aktívne zverejniť sama. Preto tak činím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tiež môžem prehlásiť, že som sa (na rozdiel od všetkých predsedov parlamentných politických strán) nikdy nestretol so žiadnym oficiálnym predstaviteľom žiadnej slovenskej finančnej skupiny. Ak by som niekedy aj také stretnutie v budúcnosti absolvoval, tak budem o jeho obsahu verejne informovať na našej stránke (t.j. asi sa už neuskutoční, lebo to už nebude pre nich zaujímavé;). Viem, že existujú ľudia, ktorí nám silou-mocou chcú navliecť goriliu hlavu, po prečítaní tohto blogu, im však zúbky cvaknú opäť naprázdno.

ps. Keďže som nechcel písať žiadny blog o detektore lži, aby som zbytočne neprikladal do kotla, využijem túto príležitosť na to, aby som sa ľuďom, ktorí z kandidátky odišli, poďakoval. Naozaj si vážim, že ste sa zapojili do budovania kandidátky a robenia programu nášho hnutia. Úprimne uznávam, že bez vašej pomoci by sme to asi naozaj nezvládli. Ďakujem pánovi Mojžišovi za vytrvalú a systematickú prácu na kandidátke. Ďakujem pánovi Zajacovi za prácu na drafte programu. Ďakujem ostatným. Úprimne ma však mrzí, že ste išli problém riešiť na verejnosť, mrzia ma klamstvá, ktoré ste v amoku narozprávali, stalo sa. Pochopte, že ja som naozaj nemohol inak. Ľudia v týchto voľbách už nechcú veriť len prázdnym slovám, potrebujú skutky, potrebujú dôkazy. Preto som vyzval pánov Palka a Zajaca, aby išli spolu so mnou na detektor lži. Úprimne som veril, že môžeme byť vzorom a po našom teste, s kľudným svedomím vyzvem aj iných predsedov parlamentných strán. Naozaj som presvedčený, že ak posielame z preventívnych dôvodov na detektor lži policajtov, politici, ktorí spravujú miliardy, by mali byť na detektore prví. Prepáčte, ale inak som nemohol. Uznávam tiež, že som nemusel v reakcii na vaše jedovaté slová hovoriť o tom, že sa bojíte detektora. Už nebudem. Chcem veriť, že to bola len pýcha, a nie strach.

igor matovič

igor matovič

Bloger 
  • Počet článkov:  56
  •  | 
  • Páči sa:  19x

Verím, že politici by mali ľuďom slúžiť a nie žiť na ich úkor. Na Slovensku to tak zväčša nie je. Preto som sa rozhodol vstúpiť do politiky, ľuďom pomaly otvárať okále a chliev čistiť. Po vyhadzove z klubu SaS za hlasovanie proti úmyslu umožniť Orbánovi rozdávať maďarské občianstvo na Slovensku, sme založili hnutie OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti. Dnes máme najväčší opozičný klub a snažíme sa spoločne ľuďom dokázať, že spoločenstvo zodpovedných nezávislých ľudí sa dokáže správať zodpovedne, bez toho, aby sme našim poslancom brali vlastné svedomie a presvedčenie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu