reklama

Balík za predčasné voľby (3. aktualizácia)

Aby som predišiel rečičkám typu JPP, chcem stručne napísať ako to presne bolo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (594)

V stredu ráno som sa stretol s kamarátom, ktorý ma zavolal na kávu. Kávu nepijem, ale to je jeho zvyčajná formulka.

Čakal som, že ako všetci, koho stretám po voľbách prvýkrát, mi bude strašne gratulovať;) On však zvolil iný postup. Rovno z hurta na mňa vybafol, že dnes robí len poslíčka. Že má pre mňa ponuku.

A tak pokračoval. Hovoril o tom, že ak by som vedel zariadiť, že budú predčasné voľby, tak by sa mi niekto za to vedel štedro odvďačiť. Opýtal som sa ho, či sranduje, on, že nie. A tak pokračoval. Že štvrtinu by som dostal vtedy, ak by som povedal, že do toho idem a tri štvrtiny po vyhlásení predčasných volieb. Opýtal som sa ho opäť či sranduje. On, že nie, že to je vážna vec. Opýtal som sa ho z čoho štvrtinu. On, že z 20 miliónov. Ja, že čoho? On, že eur. Opýtal som sa ho, že kto by to zaplatil. On, že to mi povedať nemôže, ale že to môže nazvať tak, že je to ponuka z podnikateľských kruhov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To bolo vlastne celé. Len mi nakoniec povedal, že ak by som sa rozhodol, že mu mám dať vedieť. Povedal som mu, že fajn. Rozišli sme sa.

Ako som odchádzal, nevedel som, čo si mám myslieť. Chvíľu som si myslel, že to na mňa len geniálne zahral a teraz sa smeje, inú chvíľu, že je to fakt fakt. Doteraz neviem. Myslel to naozaj vážne, alebo si len urobil geniálnu srandu? Myslím si, že ak by to bola sranda, tak by mi to už dal vedieť. Hoci tajne dúfam, že to bola len tá sranda.

A tak neviem. Ak to bola sranda, ok, dostal ma. Ak to však sranda nebola, tak je to vážne. Vážne v tom, že niekomu sakra záleží na tom, aby sa mohol opäť vrátiť ku korytu. Ani si len neviem predstaviť, aké svinstvo by sa taký človek chystal spraviť, aby sa mu oplatilo dať takú ponuku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No nič to. Dnes a aj každý deň už pôjdem spať s vedomím, že to sranda nebola. Snívať však budem o tom, že bola a že Slovensko nie ja až tak skazené.

Teraz odišiel (doplnené 24.6.2010 o 21:58)

Chvíľu po deviatej nám niekto ticho zaklopal na dvere. Keďže je to dva kroky od stola, za ktorým som sedel, počul som. Otvorím dvere a za nimi veľká kopa nešťastia. Človek, ktorý bol včera sebeistý zo sebeistých, stojí zrazu pred dverami so sklonenou hlavou a zaslzenými očami. Zavolal som ho dnu, do chodby. Prvé čo povedal bolo - Nerob to, prosím, ja som si z teba len vystrelil. Naozaj, vystrelil. Čo som mu na to povedal, si dokáže domyslieť každý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mám mu veriť? Priznám sa, že neviem. Mám ho rád, to priznávam. Avšak toto už bolo, myslím si, príliš silné kafé. Neviem, myslím si, že ak by si chcel skutočne iba vystreliť, tak by mi dal o tom vedieť možno do pár hodín po jeho slávnej ponuke. Urobil to až teraz. Keď počul z niektorých správ, že ráno podám trestné oznámenie.

Neviem. A neviem, či niekedy vlastne budem vedieť. Či budem vedieť skutočnosť. Čo však viem, je to, že to nebola vôbec dobrá a príjemná skúsenosť. Ale, ok, pre pokoj svojej vlastnej duše mu veriť chcem. Beriem to teda ako žart, pre niekoho možno vydarený, ale pre mňa dosť krutý žart.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môj neznámy-známy, prosím Ťa a vlastne všetkých mojich kamarátov, známych a menejznámych prosím - takto so mnou už viac nesrandujete. Nemá to zmysel, odteraz to už budem brať vždy len vážne. Pardón, ja som to tak nemyslel, už fungovať nebude. Som príliš sklamaný z toho ako nám Slovensko zlodeji rozkradli na to, aby som nabudúce bol ochotný uveriť, že to bola len taká obyčajná sranda.

V prípade, ak to sranda nebola, chcem odkázať niečo aj vám - vy tajomné "podnikateľské kruhy". S nami štyrmi to máte márne. Nezabíjajte čas.

Mám rád moralistov (doplnené 25.6.2010 o 00:13)

Mám rád moralistov, ktorí teraz do mňa búšia, že mal som čušať a podať trestné oznámenie.

Prečo som teda hneď trestné oznámenie nepodal? Lebo som stále veril, že môžem veriť kamarátovi, že by také svinstvo nespravil. Je to normálny chalan a napriek tomu, že mi to viackrát potvrdil, stále som dúfal, že to bola naozaj len sranda. To je celé. Samozrejme, ak by následne ešte dobiedzal a opäť mi peniaze núkal, tak by som už konať musel a aj by som konal.

Vo štvrtok som bol v redakcii aktualne.sk robiť online rozhovor http://aktualne.centrum.sk/domov/parlamentne-volby/clanek.phtml?id=1210583&online. Odpovedal som rad-radom na všetky otázky, nevynechal som ani jednu. Zrazu ma medzi nimi zarazila jedna o tom, že som vraj dostal ponuku zo SMER-u. Vtedy som vyšiel s pravdou von. Následne sa ma novinári na to začali pýtať, všetkým som zároveň hovoril, že stále verím, že to bola len sranda.

Mohol som si to nechať pre seba a niekedy v budúcnosti z nenazdajky vládu položiť. Nikto by nevedel ani mäkké f, len by všetci čumeli a ja by som si rátal chechtáky. Neurobil som to. Zvolil som cestu radšej túto príhodu zverejniť. Nie preto, aby som zvyšoval svoju cenu, ako tu niektorí vypisujú - veď teraz už budem naveky na očiach, takže je to logická hlúposť. Ale preto, aby som prípadným takýmto ponukám v náš prospech navždy zabránil. Pokušenie je silné pokušenie.

Ak toto moje správanie sa považuje niekto za hlúpe a nečestné, pripadá mi to smiešne. Osobne si myslím, že absolútna väčšina kritikov mnou zvoleného postupu, by bez váhania ponuku tajne prijala. Aj bez trestného oznámenia, aj bez zverejnenia.

Dejstvo posledné (doplnené 25.6.2010 o 17:47)

Dnes to bol fasa deň.

Od rána ma bombardovali všetci možní aj nemožní s tým, ako musím jednoznačne podať trestné oznámenie. Lebo vraj tu jednoznačne išlo o pokus o uplácanie. Ja som dookola argumentoval tým, že podľa toho, čo som mal možnosť zistiť na vlastnej koži, tak nešlo o pokus o uplácanie, ale o pokus o vtip. Síce drsný, ale bezpochyby vydarený.

Napriek tomu som sa rozhodol, že sa opýtam na názor právnika. Popísal som mu celú situáciu aj s jej večerným vyvrcholením. Opýtal sa ma - Myslíš si, že ťa chcel niekto naozaj podplatiť? Ja som mu povedal, že nie. Opýtal sa ma, či mám o tomto svojom presvedčení pochybnosť. Ja, že nie. Uzavrel to tým, že v tom prípade žiadne trestné oznámenie rozhodne podávať nemusím. S jednoduchým vysvetlením, že trestné oznámenie musí podať ten, kto má vedomosť či pochybnosť o spáchaní trestného činu.

Preto som sa definitívne rozhodol, že žiadne trestné oznámenie nepodám. Lebo nemám ani najmenšiu pochybnosť, že išlo o hlúpy, ale účinný vtip.

Avšak strana, za ktorú som kandidoval - SaS - pochybnosti má, a preto v pondelok SaS v tejto veci trestné oznámenie podáva.

Chutný bombónik na tom celom bolo stretnutie s dvoma ďalšími kamarátmi v meste. Keď ma zbadali, celí červení sa s chuti do popuku rehotali. Ja, že čo im je. Oni, že sú strašne radi, ako som sa im dal nachytať. A, že vraj ma majú aj tajne natočeného. Tak to sa už fakt teším, kedy to niekde uvidím.

Hlúpy, sprostý, drsný, nemiestny, ale účinný a vydarený vtip. Musím uznať. Chlapci sa vytešujú, ja som za idiota.

PS. Teraz vlastne rozmýšľam, keďže boli v tom namočení viacerí, tak to už bude asi nejaká organizovaná zločinecká skupina. No, utekám teda podať na nich trestné oznámenie, vagabundov mojich;)

PS2. Za dve hoďky odchádzam so 150 ľuďmi z našej firmy na týždeň do Chorvátska, takže sorry, nebudem do žiadnych diskusií reagovať. Dík za pochop.

igor matovič

igor matovič

Bloger 
  • Počet článkov:  56
  •  | 
  • Páči sa:  19x

Verím, že politici by mali ľuďom slúžiť a nie žiť na ich úkor. Na Slovensku to tak zväčša nie je. Preto som sa rozhodol vstúpiť do politiky, ľuďom pomaly otvárať okále a chliev čistiť. Po vyhadzove z klubu SaS za hlasovanie proti úmyslu umožniť Orbánovi rozdávať maďarské občianstvo na Slovensku, sme založili hnutie OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti. Dnes máme najväčší opozičný klub a snažíme sa spoločne ľuďom dokázať, že spoločenstvo zodpovedných nezávislých ľudí sa dokáže správať zodpovedne, bez toho, aby sme našim poslancom brali vlastné svedomie a presvedčenie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu